בגדים מעוצבים לנשים

בגדים מעוצבים לנשים קיימים כבר עשרות שנים. בין הראשונות הייתה קוקו שאנל, שהכינה בגדים מעוצבים לנשים ונשארה בעלת השפעה חזקה בעולם האופנה. נשים אחרות המעצבות תווים במהלך שנות ה-60 של המאה ה-20 כללו את מרי קוואנט ויויאן ווסטווד. אחרים, כולל דונה קארן, עושים לעצמם שם כמעצבים בכירים. היום, נשים משתלטות על התפקידים המובילים באופנה, אבל רוב המעצבים עדיין מגיעים מקבוצת המין הגברי.

בתעשיית האופנה, קל לראות מדוע גברים אינם מיוצגים כראוי. רוב חברות הביגוד מספקות את צרכי הגברים והנשים, אבל אחוז גדול מהסטודנטים שלהן הן נשים. נשים רבות מתלבשות מסיבות אחרות, וגברים מתמקדים באופן מסורתי בצד הטכני והעיצובי של בית האופנה. נשים מאומנות טוב יותר בתפירה, בצביעת נוצות ובהיבטים אחרים של תהליך הייצור. נשים הן אלה שבוחרות את הסגנונות והצבעים שנראים הכי טוב עליהן.

נשים ידועות גם בסגנונן הנשי. מעצבים המתמחים באופנת נשים נוטים להכין שמלות הפונות לקהל נשי. מעצבים כמו ג 'יאני ורסצ'ה וראלף לורן מייצרים בגדים לגברים ונשים, אבל הם עדיין בעיקר נשים. בשנים האחרונות, תעשיית האופנה סבלה עקב המיתון. קשה לגבר ליצור בגדים לאישה, אבל נשים ממשיכות להכין בגדים נוחים ומושכים לנשים.

הפרופורציות הגדולות של שנות ה-80 עדיין פופולריות, עם מכנסי אופניים קצרים או רגליים. השפעה אחת גדולה על שבע החלקים הקלים הייתה יוגה. למעשה, ליוגה הייתה השפעה גדולה על עיצוב הבגדים האלה, כפי שהיא חזתה את סגנון החיים של חדר כושר לארוחת בוקר מאוחרת. ורשימת האופנות שעיצב סקאסי היא כמעט אינסופית. רק תדאג ללבוש את הבגדים שלך בזהירות.

המעצבת עשתה קריירה של העצמת נשים עם בגדיה. מסע הפרסום שלה ב-1992, בו הופיעה הדוגמנית רוזמרי מקגרותה כנשיאה הנשית הראשונה, הגיע לכותרות, ונרשם כהצהרה רבת עוצמה על פמיניזם. המסר מאחורי הקמפיין עדיין מצלצל נכון היום.