כיפה סרוגה לילדים

קבלת הכיפה המתאימה לילדך אינה קשה כפי שאתה חושב, במיוחד אם אתה מקפיד לקרוא את כל המידע העומד לרשותך. ניתן למצוא סוגים רבים של כיפות סרוגות לילדים, וגדלים רבים ושונים גם כן. במאמר זה תלמד מה לחפש בכיפה וכיצד לבחור כיפה. ‏

כיצד לבחור כיפה סרוגה לילדים?

בין אם אתה מחפש כיפה מיוחדת או שאתה מחפש כיפה זולה ועליזה כדי להלביש את הילד שלך לאירוע, אתה צריך לדעת מה לחפש לפני שאתה קונה. הכיפה היא כובע בד עגול שחובשים היהודים בתפילה ובאירועים מיוחדים. ישנם סוגים רבים של כיפות לבחירה.

הקיפוח של צ 'באד-לובאביץ' הוא כיפת-בד שחורה, שיש לה סיסמה משיחית שמודפסת סביב היקפה. זו אותה כיפה שחובש הרב מנחם מנדל שניאורסון.

כיפת ברסלב היא אזכור קבליסטי לרבי נחמן מברסלב וחובשת אותה נה נחס (לא-יהודים הלומדים בשירותי נה נחס). הוא עשוי חוט לבן עבה ומסמל את ההבחנה ההלכתית בין גברים יהודים ולא-יהודים.

כיפת-סאטן היא סוג של כיפה פופולרית בקרב היהודים השמרנים והרפורמים. הוא עשוי מבד סאטן ומגיע בארבע או שש ”פרוסות”. זה אותו חומר שמשתמשים בו במפיות.

ישנן גם כיפות מורגשות שמוטבעות בקבוצות ספורט אקראיות. הם מגיעים גם בצבעים ובגדלים שונים. כדאי שתבדוק גם את הסריג.

איזו כיפה טובה ביותר לילדים?

למרות מעמדו הצנוע ככובע בד, הכיפה עברה דרך ארוכה במאה ה ־ 21. כיום נהוג שיותר נשים לובשות אותן במהלך תפילות, ושוק הכיפות גדל באופן דרמטי.

למשל, האם ידעת שזה חוקי ללבוש כיפה בציבור, אפילו בארה "ב? יתרה מזו, היא נחשבת לסוג של נאמנות לקבוצה מסוימת. זה היה שותף פופולרי ליהודים החרדים במשך מאות שנים, וכיום משתמשים בו גם יהודים קונסרבטיביים ורפורמים.

כיפה היא לא בדיוק חדשה, אבל רק בעשור האחרון החלו מספר גדול של גברים לחבוש אותם בפומבי. הכיפה עשויה מחומר סרוג, והיא עמידה דיה לעמוד בפני שחיקה וקרע יומיומיים. הוא גם ניתן לכביסת מכונות, ומגיע במגוון רחב של גדלים. כיפה נחשבת לחייבת לגברים רבים, ועלולה לעלות למעלה מ-200 דולר.

נהוג גם לחבוש כיפה במקרים מסוימים, כגון שבת או החגים היהודיים. הכיפה של העתיד, לעומת זאת, היא הכיפה האורתודוקסית המודרנית, שבדרך כלל מאובטחת על ידי מחסנית שיער. זוהי כיפה בעלת ארבעה חלקים העשויה זמש רך, ומגיעה במגוון רחב של צבעים.

מהי האיכות הטובה ביותר של כיפה?

לפי המסורת, גברים יהודים חובשים כיפה. עם זאת, יותר נשים מתחילות ללבוש אותן במהלך תפילות. יש הרבה סגנונות שונים של כיפות. הם נמכרים גם בצבעים רבים ושונים.

ישנם שני סוגים עיקריים של כיפות: קטיפה וזמש. כיפות קטיפה עשויות בדרך כלל מקטיפה שחורה. הם נלבשים לעתים קרובות על ידי גברים חסידים. יש גם כיפות קטיפה צבעוניות. לעתים קרובות הם נמכרים ללא קצה, אך לעתים קרובות יש להם ציורים רקומים ונפוחים של חפצים דתיים. הם גם נלבשים לעתים קרובות על ידי נערים חסידיים צעירים.

יש גם הרבה סגנונות שונים של כיפות זמש. אלה בדרך כלל קטנים יותר מאשר כיפות ארבע פרוסות אחרות, והם בדרך כלל שחוקים עם קליפים לשיער. כיפות אלה עשויות בדרך כלל מזמש, והן מגיעות במגוון רחב של צבעים.

יש גם כיפות ארבע פרוסות עשוי בד טרילין. הם נלבשים על ־ ידי גברים ליטווישים, אשר בדרך כלל רוצים לחוש בנוח בטקסים דתיים. הם גם מקובלים חברתית.

ישנן גם כיפות קטיפה צבעוניות, שנמכרות בשוליים ולעתים קרובות מעוטרות בתמונות צבעוניות נפוחות של חפצים דתיים. ניתן לטעות בצבען של כיפות אלה של היהודים החרדים. חובשי כיפות אלה חובשים בדרך כלל גם אנשים בעלי כתות חסידיות פחות מחוספסות.