קניות בריאות בסופרמרקט: בחירת המוצרים הטובים ביותר לתזונה שלך

סופרמרקט

ההתמצאות במעברי סופרמרקט יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד כשאתם מנסים לבצע בחירות בריאות יותר עבור עצמכם ועבור המשפחה שלכם. עם אינספור מוצרים שמתיימרים להיות האפשרות הטובה ביותר לבריאות שלכם, יכול להיות מאתגר להפריד בין המוצרים המזינים באמת לבין אלה שלא כל כך בריאים. מאמר זה נועד לספק הנחיות לביצוע בחירות בריאות יותר בסופרמרקט על ידי דיון ביתרונות של קטגוריות מזון שונות והצעת טיפים מעשיים שיעזרו לכם לקבל החלטות חכמות יותר עבור תזונה מאוזנת.

איך אוכל לזהות אפשרויות בריאות יותר במחלקת התוצרת?

הבסיס לתזונה בריאה הוא פירות וירקות טריים. הם מלאים בוויטמינים חיוניים, מינרלים ונוגדי חמצון, שיכולים לסייע במניעת מחלות כרוניות ולתמוך בבריאות הכללית. בעת הקנייה במחלקת התוצרת, קחו בחשבון את הטיפים הבאים:

  1. בחרו במוצרים עונתיים ומקומיים: תוצרת עונתית היא בדרך כלל טרייה יותר, טעימה יותר ומזינה יותר מפריטים מחוץ לעונה. בנוסף, קנייה מקומית תומכת בחקלאים של הקהילה שלכם ומפחיתה את ההשפעה הסביבתית של התחבורה.
  2. חפשו צבעים עזים: פירות וירקות בצבעים עזים מכילים לעתים קרובות רמות גבוהות יותר של חומרים מזינים. שאפו לכלול מגוון צבעים בתזונה שלכם כדי להבטיח שאתם מקבלים מגוון רחב של חומרים מזינים.
  3. שקלו אפשרויות אורגניות: תוצרת אורגנית מגודלת ללא חומרי הדברה ודשנים סינתטיים, שיכולים להוות סיכונים בריאותיים פוטנציאליים. בעוד שפריטים אורגניים יכולים להיות יקרים יותר, הם עשויים להיות שווים את ההשקעה עבור תוצרת מסוימת, כגון אלה בעלי קליפה דקה או אלה הידועים כבעלי שאריות חומרי הדברה גבוהות יותר.

מה עליי לחפש בעת קניית דגנים וקטניות? דגנים מלאים וקטניות הם מרכיבים חיוניים בתזונה מאוזנת, המספקים רכיבים תזונתיים חשובים, כגון סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. בעת קניית דגנים וקטניות, קחו בחשבון את העצות הבאות:

  1. בחרו דגנים מלאים: דגנים מלאים, כגון לחם מחיטה מלאה, אורז מלא וקינואה, עוברים פחות עיבוד ושומרים על יותר מהרכיבים התזונתיים הטבעיים שלהם. חפשו מוצרים המסומנים "100% דגנים מלאים" או "חיטה מלאה" כדי לוודא שאתם מקבלים את הדבר האמיתי.
  2. העדיפו אפשרויות עשירות בסיבים תזונתיים: סיבים תזונתיים חיוניים לשמירה על בריאות מערכת העיכול ולניהול משקל. חפשו לחם, פסטה ואורז עם לפחות 3 גרם סיבים תזונתיים למנה.
  3. שלבו קטניות: קטניות, כגון שעועית, עדשים וחומוס, הם מקורות מצוינים לחלבון צמחי, סיבים תזונתיים ורכיבים תזונתיים חיוניים. שקלו לשלב אותם בתזונה שלכם כחלופה לבשר או כתוספת בריאה לסלטים ולמרקים.

כיצד אוכל לבצע בחירות בריאות במחלקת הבשר והדגים?

חלבונים רזים ופירות ים הם מרכיבים מרכזיים בתזונה מאוזנת, המספקים רכיבים תזונתיים חיוניים כמו חלבון, ברזל וחומצות שומן אומגה 3. בעת קניית בשר ופירות ים, קחו בחשבון את העצות הבאות:

  1. בחרו חלבונים רזים: בחרו נתחי בשר רזים, כגון חזה עוף ללא עור, הודו ונתחי בשר רזים כמו סינטה או פילה. לאפשרויות אלה יש פחות שומן רווי והן יכולות להיות בחירות בריאות יותר.
  2. בחרו פירות ים בני קיימא: דיג יתר וזיהום פגעו באוקיינוסים שלנו, לכן חשוב לבחור פירות ים שמקורם בר קיימא. חפשו תוויות המציינות שהמוצר מוסמך על ידי ארגונים כמו מועצת הפיקוח הימית (MSC) או מועצת הפיקוח על חקלאות ימית (ASC).
  3. הגבילו צריכת בשר מעובד: בשר מעובד, כגון נקניקיות, בייקון ונקניקים, מכיל לעתים קרובות כמויות גבוהות של נתרן, חומרים משמרים ושומנים לא בריאים. שקלו להגביל את צריכת המוצרים הללו ולבחור במקום זאת בבשר ופירות ים טריים ולא מעובדים. מהם מוצרי החלב ומוצרי החלב האלטרנטיביים הטובים ביותר לקנייה?

מוצרי חלב יכולים להיות מקור יקר ערך לסידן, ויטמין D וחלבון, החיוניים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות כללית. עם זאת, לא כל מוצרי החלב נוצרים שווים. קחו בחשבון את העצות הבאות בעת קניית מוצרי חלב ומוצרי חלב אלטרנטיביים:

  1. בחרו באפשרויות דלות שומן: בחרו בחלב, יוגורט וגבינה דלי שומן או נטולי שומן כדי להפחית את צריכת השומן הרווי והקלוריות מבלי לוותר על חומרים מזינים חיוניים.
  2. הימנעו מסוכרים מוספים: מוצרי חלב רבים, כגון יוגורט בטעמים וחלב ממותק, מכילים סוכרים מוספים. חפשו זנים לא ממותקים או רגילים והוסיפו פרי או ממתיק משלכם אם תרצו.
  3. חקרו מוצרי חלב אלטרנטיביים: עבור אנשים עם אי סבילות ללקטוז או העדפות תזונתיות, קיימות חלופות חלב רבות, כגון חלב שקדים, יוגורט סויה ומוצרים מבוססי קוקוס. חפשו אפשרויות מועשרות בסידן וויטמין D כדי להבטיח שאתם עדיין מקבלים את החומרים המזינים החיוניים שנמצאים במוצרי חלב מסורתיים.

כיצד אוכל לבצע בחירות טובות יותר במעברי החטיפים והמשקאות?

חטיפים ומשקאות מודעים יכולים למלא תפקיד משמעותי בשמירה על תזונה בריאה. קחו בחשבון את העצות הבאות בעת קניית חטיפים ומשקאות:

  1. תרגלו שליטה במנות: כשמדובר בחטיפים, מתינות היא המפתח. חפשו אריזות מנה אחת או חלקו מראש את החטיפים שלכם בבית כדי להימנע מאכילת יתר.
  2. בחרו באפשרויות חטיף בריאותיות יותר: בחרו בחטיפי מזון מלא, כמו פירות טריים, אגוזים וקרקרים מדגנים מלאים, במקום באפשרויות מעובדות מאוד, כמו צ'יפס ועוגיות. אפשרויות עתירות חומרים מזינים אלה ישאירו אתכם שבעים ויספקו חומרים מזינים יקרי ערך.
  3. העדיפו משקאות דלי סוכר: משקאות ממותקים, כמו סודה ומיץ פירות, עלולים לתרום לעלייה במשקל ולבעיות בריאותיות אחרות. בחרו במים, תה לא ממותק או סלטים בטעמים כדי להישאר לחות ללא הסוכרים המוספים. מה כדאי לזכור כשקונים מזון ארוז ומעובד?

אף על פי שעדיף להתמקד במזון מלא ולא מעובד, פריטים ארוזים ומעובדים עדיין יכולים לתפוס מקום בתזונה מאוזנת אם בוחרים בהם בחוכמה. קחו בחשבון את העצות הבאות כשאתם קונים מזון ארוז ומעובד:

  1. קראו את תוויות המזון: הבנת תוויות המזון יכולה לעזור לכם לבצע בחירות בריאותיות יותר. חפשו פריטים עם רשימות מרכיבים קצרים, מינימום סוכרים מוספים ומרכיבים מוכרים.
  2. הימנעו מתוספים לא בריאים: היזהרו ממזון ארוז המכיל חומרים משמרים מלאכותיים, ממתיקים ושומנים לא בריאים, כגון שומן טראנס או שמנים מוקשים. למרכיבים אלה יכולה להיות השפעה שלילית על הבריאות שלכם.
  3. העדיפו אפשרויות עתירות חומרים מזינים: בחרו מזון ארוז המספק חומרים מזינים בעלי ערך, כמו דגני בוקר מדגנים מלאים, שעועית משומרת וירקות קפואים, במקום אפשרויות ריקות מקלוריות, כמו ממתקים וצ'יפס.

קבלת החלטות בריאות יותר בסופרמרקט סופר משלוח לא חייבת להיות משימה מרתיעה. על ידי התמקדות בתוצרת טרייה, דגנים מלאים, חלבונים רזים ומזונות עתירי חומרים מזינים, אתם יכולים לבנות תזונה מאוזנת היטב התומכת ברווחה הכללית שלכם. זכרו את העצות האלה בפעם הבאה שתגיעו לחנות המכולת, וזכרו שהחלטות קנייה מושכלות יכולות להשפיע משמעותית על הבריאות שלכם ועל בריאות המשפחה שלכם.